Måndag dag 3!

Ibland så vill man bara gräva ner sig lite. Dagen började så. Men sen blev den bara bättre och bättre. 

Jag hade en ganska så effektiv dag på jobbet. Åkte hem, hämtade sonen på dagis och lämnade upp han till min mamma en stund så jag kunde åka och träna. Att träna ska bli som en drog för mig. 21 dagar sen blir det en vana. Startade med träningen i lördags och kosten i söndags. Så än så länge har det bara gått 3 dagar. Men har i alla fall hunnit med 2 träningspass och 2 bra dagar med kosten. Jag ska verkligen satsa allt. Inte ge upp denna gången. Verkligen göra det jag vill göra! Jag måste få göra det. Jag behöver det här! 

Innan jag blev gravid vägde jag 69kg. Vilket jag planerar att komma tillbaka till. Min kropp kommer se annorlunda ut. Men troligtvis inte till det sämre heller, men kroppen ändras efter man fått barn. Innan jag gick ner till 69 vägde jag 89. Nu väger jag lite mer än det. Eftersom jag väger såpas mycket så kommer det gå fort i början nu när jag verkligen har startat sen lite långsammare. Men när jag minskat si så där 11 kg så kommer jag börja styrketräna mer än vad jag gör nu för att forma kroppen. Just nu kör jag mycket cirkelträning både styrka och kondition. Jag tror det är en bra start. Därefter kommer jag behöva utöka till ett till gym med mer fria vikter och dylikt. På de gym jag är nu är det bara cirkelträning som gäller. Vilket passar mig ypperligt nu. Jag älskar de stället jag är på nu. Dels för att vi alla har varit på samma ställe, man får den bästa supporten och personalen är fantastisk! 

Resten av veckan kommer förhoppningsvis se ut så här: 
Tisdag: snabb promenad 45 min
Onsdag: cirkelträning på gymmet 45 min
Torsdag: snabbpromenad 45 min
Fredag: snabbpromenad 45 min/ cirkelträning på gymmet 45 min
Lördag: promenad 40 min i vanligt tempo för att vila. Vilodag! 
Söndag: kondition och styrka med fria vikter 1h

Kosten kommer bestå av 2 shakes/dag samt 2 vanliga mål/dag. Mest protein och sallad! Gott! 

Nu blir det att vila ögonen lite! 

Tada! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0